بورس
 
انجمن علمی حسابداری پیام نور بابل

 

از آنجا که قرار داد آتی سهام ویژگی سهام بر قراردادهای آتی را تاکید کرده جذابیت خاصی را برای سرمایه گذاران حرفه ای و معامله گران خرد دارد. مهمترین ویژگی آن، دارایی پایه قرار داد یعنی سهام های یک شرکت است. قرار داد های آتی سهام فرصت های جدیدی به منظور مدیریت ریسک قیمت در بازار های پر تلاطم و در عین حال کسب سود از تغییرات آتی پیش روی مشارکت کنندگان بازار قرار داده اند. جزوه آموزشی قرار داد آتی سهام با توجه به لزوم آموزش و فرهنگ سازی در مورد معاملات قرار داد آتی سهام و با هدف آشنایی مشارکت کنندگان بازار با مفاهیم پایه ای، مزایا و ریسک ها، راهبرد های معاملاتی و ساز و کار های معاملاتی آن توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران تدوین شده است.

 

دو دسته از ابزار ها در بورس معامله می شود: به اسم های قرار داد اختیار معامله و قرار داد های آتی.

ما در بورس تهران قرار داد آتی در سال 88 داریم که مثل هم تعریف شده که این ابزار ها در کنار فرصت های سرمایه گذاری قرار می گیرند ابزار مناسبی باری پوشش ریسک هستند بنابراین اگر سرمایه گذاری روی سهام سرمایه گذاری کند می تواند خود را در مقابل نوسانات قیمت بازار نقدی از طریق معامله قرارداد های آتی پوشش دهد.

قرار داد اختیاری معامله نوع دومی از این قرار دادهاست که در کنار قرار داد های آتی تعریف می شوندومزایای بیشتری نسبت به قرار داد های آتی دارند و سرمایه گذار می تواند از آن برای پوشش ریسک خود در مقابل نوسانات ناخواسته قیمتها استفاده کنند. نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که تمامی افراد اعم از حرفه ای و غیر حرفه ای امکان سرمایه گذاری در بورس را دارند. حرفه ی ها از طریق خرید و فروش مستقیم سهام در اقتصاد شریک می شوند و غیر حرفه ی ها از طریق صندوق های سر مایه گذاری و خرید اوراق مشارکت و اجاره.

 

منبع: برنامه بورس در10 دقیقه، شبکه 4 سیما، آذر ماه 90


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:ابزار های مالی, :: 12:43
سمانه مومنی هلالی

درباره وبلاگ


به وبلاگ انجمن علمی حسابداری پیام نور بابل خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی حسابداری پیام نور بابل و آدرس acc.pnu.babol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت: